woensdag 24 januari 2024

Proud Bee

 Hallo blogvolgers,

Vandaag kan ik weer een nieuwe creatie laten zien die ik heb gemaakt voor 
De Foamtastische Huiskamer met o.a. IndigoBlu stempels.
De kaart ziet er elke keer weer anders uit, het is maar net hoe het licht 
erop valt en of het daglicht of kunstlicht is.
Ik zelf vind dit een hele leuke bijkomstigheid.
Helaas is dit effect op de foto's niet echt te zien. 


Ik heb met de inkt spray's, Liquorice en Sunflower, een A4 vel 
aquarelpapier op kleur gebracht.
Hieruit heb ik een vierkant van 13 x 13 cm gesneden.
Vervolgens de stempel Bubbles afgedrukt met de zwarte stempelinkt 
en voorzien van clear embossingpoeder.
Ook het zwarte papier op maat gesneden, gerild en dubbel gevouwen.

Voordat ik de Grote Bij kon stempelen heb ik met alle drie de 
kleuren, de goldmine en de in water opgeloste Luscious powders, 
een wit stukje papier op kleur gebracht.
Dit heb gedaan door met een penseeltje de kleurtjes, verdeeld en deppend 
op het papier aan te brengen.


De Giant Bee heb ik hierop, ook met zwarte stempelinkt, afgedrukt en 
ook hierbij heb ik de clear embossingpoeder gebruikt.
Natuurlijk pas gestempeld nadat het papier droog was.

Met de goldmine en de in water opgeloste Luscious powders
heb ik met een kwastje het lijf extra kleur gegeven.
Dit door heel veel kleine stipjes te zetten met het penseeltje. 
en afgewisseld met de drie kleuren.


De vleugels heb ik met dezelfde kleuren ingekleurd
alleen gebruikmakend van een waterpenseeltje.

Ook de Worker Bee afgedrukt en met de lichtste kleur
en met het waterpenseel ingekleurd. 
Beide uitgeknipt en alle witte randjes weggewerkt met een zwarte Posca pen.


Uit het stuk papier wat is overgebleven van het op kleur gebrachte A4tje
een vierkant gesneden van 11 x 11 cm. 
Dit nog meer kleur gegeven met de spray Sunflower. 
Hierop heb ik het kleinste bijtje gestempeld en daarna
aan de binnenkant van de kaart geplakt.

De Giant Bee en de Worker Bee op de voorkant vastgezet met lijm en 3D kit.


Gebruikte materialen

Stempels


  


Inkt
Stempelinkt 
Dye Inktspray
IZink Sunflower, Goldmine en Liquorice
(Deze zijn via een mailtje te bestellen.)

Gereedschap

Lijm & Tape
DZ Tape 6 mm Nieuw!

Pigment poeders
IndigoBlu Luscious Pigment powder, 
 
Overig
3D Kit
Tekststempeltje


Wanneer je zelf aan de slag bent geweest naar aanleiding van deze
voorbeeldcreatie kan je dit ons natuurlijk laten zien in de
facebookgroep van De Foamtastische Huiskamer.

Foamtastische groetjes, Anja

Alle eventuele weblinks verwijzen direct door naar
de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer.

5 opmerkingen:

  1. Wauw wat een kunstwerkje Anja, dat heb je heel mooi gemaakt en wat een mooie glans heeft je kaart. Ook de binnenkant is mooi bijpassend gedecoreerd, ik vind het prachtig.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend mooi, ik ga dat nog eens goed bestuderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart met mooie achtergrond en de bijen in het spotlicht. Ook de binnenkant is mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bee autiful and very arty with loads of awesome texture and love this.. thanks for your blog link too xx

    BeantwoordenVerwijderen