woensdag 22 maart 2023

Happy Butterfly


Hallo allemaal,


Vandaag laat ik jullie een kaart zien die ik heb gemaakt 
voor Monique haar verjaardag van afgelopen weekeinde.
Omdat ze helemaal blij kan worden van het rommelen in haar tuin
heb ik gekozen voor deze 'natuurlijke' kleuren.


Het is een kaart geworden in slimline formaat waarbij de basis kaart 
van 21x21 cm wordt gerild en dubbelgevouwen.
De oplegkaart heb ik 8 mm kleiner gesneden.
Voordat ik met stempelen begon heb ik met de Distress inkten
en blending brushes de achtergrond gemaakt.

Vervolgens heb ik voor het stempelwerk de Versafine clair gebruikt
in eerste, in de tweede en soms ook in derde generatie. 
Voor de tekst heb ik beide kleuren stempelinkt en 
het clear embossingpoeder gebruikt.
Door een klein beetje Luscious poeder op te lossen ik wat water, 
gewoon op je mixed Media glasmat, ontstond er een nieuw kleurmiddel.
Met een klein penseeltje heb ik hiermee de vlinders ingekleurd.
Zowel de papieren als de vellum vlinder.
Ook heb ik hiermee kleine stipjes gemaakt bij de 
bloemen en tussen het groen.


 

Gebruikte materialen

Artist Drawing paper 225 gr van Schut
Vellum
Inkt
Distress inkt: Frayed burlap, Crushed olive en Peeled paint
Stempelinkt
Versafine clair: Shady lane en Golden meadow
Pigmentpoeder
Luscious powder: Buttercup 
Embossingpoeder
Clear, super fine van Ranger
Stencils
Mixed Media stencil 027 van Nellie's Choice
Stempels
Field grass en Flower collection van Lavinia stamps
Victorian garden A5 en Giant Dragonfly van IndigoBlu
Tekst van de set Wedding, Y. Creations

Overig
Penseeltjes
Ril en snijmachine
Schaartje
Heatgun
Mixed Media glasmat van CraftEmotions

Vrijwel de meeste producten, op de Lavinia stempels na, zijn te vinden in de 
webwinkel van De Foamtastische Huiskamer of te bestellen via de mail.


Een Super Fijne en Leuke vijftigste verjaardag gewenst Monique!!!

Creatieve groetjes, Anja

2 opmerkingen:

  1. Ik vind je kaart fantastisch! Wat mooi in deze kleuren.
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SUPER MOOI kaartje met die PRACHTIGE vlinder(s).
    Liefs, Wilma 😀😍😀

    BeantwoordenVerwijderen