woensdag 29 maart 2023

Toveren...?


Hallo beste mensen,

Deze keer wil ik jullie een boekenlegger laten zien.
Ik heb deze gemaakt met een IndigoBlu stempel en de
welbekende Luscious pigmentpoeders, ook van IndigoBlu.


Als basis heb ik en strook zwart papier gesneden
van 5,5 x 20 cm.
Met behulp van de stempelhulp heb ik de stempel zo
neergelegd dat de afdruk, zo precies als mogelijk,  
in het midden zal komen.
De afdruk heb ik gemaakt met Versamark Embossinginkt.


Daarna heb ik met drie verschillende kleuren luscious powder bewerkt.
De kleurtjes verdeel je met een klein penseeltje over het afdrukje heen en vervolgend met een grote maar zacht penseel "borstel" 
je het restant van de poeder eraf.
Dit heb ik nogmaals herhaald zodat ik twee Snowflakes
op het zwarte papier had staan.


Het ziet er nu zo uit.

Vervolgens heb ik deze bestempelde strook door een lichte nevel van water gehaald en laten drogen.
Hierdoor blijven de poederdeeltjes goed zitten.
Daarna de strook precies op maat gesneden.
Nu kon ik het hele oppervlak voorzien van een dikke laag Versamark 
direct vanaf het stempelkussen.
Vervolgens heb ik het bestrooid met Ultra dikke Clear embossingpoeder.
Via de achterkant verwarmd met de heatgun.

Als afwerking heb ik het op een strook van zwart papier geplakt en aan
 weerszijde de blauwe glittertape geplakt.
Tot slot 6,5 cm breed gesneden.

Gebruikte materialen
Zwart kaartpapier 210 gr
Inkt
Pigmentpoeder
Luscious Pigment powder:
Embossingpoeder
Stempels

   

Overig


Helaas is liet het geheugenkaartje van mijn fototoestel het afweten
daardoor kan ik niet zoveel duidelijke foto's laten zien.

Foamtastische groetjes, Anja
Alle weblinks verwijzen direct door naar
 de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer.

1 opmerking: