woensdag 23 maart 2022

"Gouden Cirkel"


Hallo enthousiaste volgers,

Vandaag mag ik weer een creatie plaatsen voor De Foamtastische Huiskamer.
Dit is een webwinkel én een super fijne hobbywinkel 
met een onwijs mooie en uitgebreide collectie aan hobbymaterialen.


Deze ietwat abstracte creatie is gemaakt op 't huismerk aquarelpapier van 200 gr.
Ik ben aan de slag gegaan met de inktspray's van IZink 
nadat ik het papier, zowel aan de voor als aan de achterkant, nat heb gemaakt.
Hierdoor kreeg ik meer "speeltijd" omdat deze spray's vrij snel drogen.
Vervolgens het ik hier en daar wat stempelafdrukjes gezet.
Deze (zwarte) afdrukjes, uit de losse hand,
zijn bewerkt met clear embossingpoeder.
Op de detailfoto kan je goed zien dat ik ook een stans alleen embossed heb.
Hiervoor heb ik de stans op het papier op het embossingmatje gelegd 
en door de stansmachine gehaald.
Maar elk apparaat heeft een andere manier van (dry) embossen. 

Het vierkant en de ronde vormen zijn gestanst uit zwartpapier
waarop ik ook een beetje Goldmine gesprayd heb.
Ik heb hiervoor de stansen van Crealies gebruikt
maar je kan hiervoor natuurlijk ook cirkels met een ander accent gebruiken.
Bijvoorbeeld Big nesting dies Cirkels Scalop XL van CraftEmotions
of Nesting dies Star Circle van Card deco en Multi Frame van Nellie Snellen.
En dit geld natuurlijk ook voor de vierkante vormen.

De gecrackleerde cirkel heb ik gemaakt van zwart papier. 
Eerst met een kwastje wat van de Goldmine spray aangebracht.
Vervolgens een laagje clear embossingpoeder er bovenop wat natuurlijk 
is gesmolten met behulp van de heattool.
Vervolgens heb ik een dikke laag Crackle accents aangebracht en
het weggelegd om rustig te laten drogen.
Vooral dat 'rustig' dat doet het hem he? 
Meestal ben ik daar veel te ongeduldig voor...


Ook voor de binnenkant heb ik een 11 x 11 cm 
van dunner wit papier gesneden.
Hierop ook wat spettertjes met Goldmine 
en de restjes van de cirkels erop geplakt.

 

Gebruikte materialen
Dye inkt
Aquarelpapier 12 x 12 cm 200 gr van De Foamtastische Huiskamer
Stempelinkt
Versafine clair, Nocturne
Spray
Dye spray Liquorice en Goldmine van IZink
Embossingpoeder
Stempels
Motive Stamps 013 Bubbels van Nellie's choice 
Stansen
XXL no. 80, 81, 84 en 85 van Crealies (Info via mail)
Overig
Crackle accents

Mocht het nou zo zijn dat ik een product heb gebruikt wat je niet in de 
webwinkel kan vinden stuur dan een mailtje naar: shop@foamtastisch.nl
 Want vaak kan het wel voor je besteld en geleverd worden.


Foamtastische groetjes, Anja

Alle weblinks verwijzen direct door naar
 de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten