woensdag 30 maart 2022

Shiny Flower


 Hallo lieve volgers,

Afgelopen maand was Monique jarig en dat kan ik natuurlijk
niet onopgemerkt voorbij latengaan.
Omdat zij ook zo op kan gaan in het tuinieren en 
gek is op bloemen heb ik voor een bloemenkaart gekozen.


De basis van de oplegkaart is stevig wit kaartpapier.
Dit heb ik bewerkt met transparant texturepaste.
De pasta is willekeurig aangebracht met een paletmesje.
Nadat het goed droog was geworden heb ik de acrylverf aangebracht
met een klein stukje van een keukensponsje.
Nadat de eerste kleur is gedroogd met de heattool breng je, met water 
verdunde, acrylverf aan met een kwast.
Daarna er wat babyolie overheen sprayen en drogen met de heattool.
Het water zal verdampen, de verf zal drogen en de olie blijft achter.
Wanneer je klaar bent met het drogen verwijder je de 
restolie met een babydoekje.
Vervolgens ga je stempelen voor de bloem als de achtergrond.
De bloem knip je uit en kleur het in met verdunde Distress inkt.
Het hart (extra stempelafdruk) van de bloem krijgt een 
clear embossing laag en langs de blaadjes heb ik de 
sparkle embossingpoeder gebruikt.
Nu de uit gestanste bladeren, de tekst en de bloem opgeplakt.
De zwarte basiskaart heb ik eerst nog bespettert met 
paarskleurige metallic waterverf.


Gebruikte materialen
Zwart papier 210 gr van Clair Fontaine
Stevig kaartpapier 33 gr wit
Raadhuis kaartje 150 x 105 240 gr
Dye inkt
Villainous potion
Stempelinkt
Versafine clair, Nocturne
Archival, Jet black
Waterverf
Shiny metalic silver
Acrylverf
Ultramarijn violet van Amsterdam
Dioxazine purple en Salem blue van DecoArt Americana
Embossingpoeder
Sparkle white en Clear, super fine
Stempels
Swirl Centre Flowerhead van Chocolate Baroque
Clear stamps 6410 van JoyCrafts
Stansen
Thinlits, Skeleton leaves van Sizzix 
Overig
Texture paste transparant van Dutch Doobadoo
Babyolie van zwitsal
Dubbelzijdige tape
Paletmes
Heatgun
3D-Kit

Vrijwel de meeste producten zijn te vinden in de webwinkel van 
De Foamtastische Huiskamer of te bestellen via de mail.


Ik hoop jullie ook deze keer weer geïnspireerd te hebben 
met mijn creatie van vandaag.
En als je ook een vaste volger van dit blog wil worden, 
wordt dit zeer gewaardeerd!

Creatieve groetjes, Anja
 

1 opmerking:

  1. Wauw wat een prachtige creatie.
    Hele mooie kleuren heb je gebruikt.
    Groetjes Jackelien

    BeantwoordenVerwijderen