woensdag 14 februari 2024

The wise eye


Hallo beste Blogvolgers,

Onderstaande kaart heb ik gemaakt voor mijn vriendin die 
begin februari jarig was.


Over het algemeen maak ik voor haar kleurrijke creaties
maar deze keer heb ik een andere keuze gemaakt.
Bij het maken van de achtergrond heb ik mix gemaakt van
de pearl medium en de structuur paste.
Dit heb ik met een paletmesje aangebracht.
Met de acrylverf en een oude betaalkaart de rechte lijnen
erbij gezet.. Dit kon natuurlijk pas nadat de eerste laag droog was.
Ook een beetje van de waterverf en de acryl fluid met elkaar
vermengd om er daarna ook strepen van te maken en om te spetteren.
nadat ik zeker wist dat alles droog was ben ik met de stempels 
in de weer geweest. Daarbij moest ik van mijzelf vrij snel op de rem
trappen zodat ik niet teveel afdrukjes zou maken.
Als laatste heb ik nog wat zwarte spetters toegevoegd. 


Ook de binnenkant vroeg deze keer wat aandacht 
en door er gedeeltelijke afdrukken te plaatsen en met 
de witte Posca pen te spetteren kwam ook dit helemaal tot leven.
Het witte vlindertje aan de voorkant en het varenblad aan de binnenkant
maakte het helemaal compleet.
Natuurlijk mochten de twee tekstjes, afgedrukt en 2 x gemat, 
niet ontbreken.

                                   
Gebruikte materialen

Papier
Kraft papier
Artist drawing paper 225 gr van Schut
Zwart papier 210 gr Clairefontaine
Stempelinkt
Versafine clair, Nocturne
Verf
Acryl fluid, Transparant Yellow Oxid Iron van Deco Art
Acrylverf, Lampenzwart van Amsterdam
Shiny Metalic Watercolour paint, Gold
Stempels
IndigoBlu, Drips and Textures A5
IndigoBlu, Collectors Edition,
Numbers no 4 and the Matrix no 49
Sweet eyes van Carabelle Studio
Tekststempeltjes van Crealies
Stansen
Varenblad van Deco Time
Sketch Art vlinders van Joycrafts


Overig
Pearl Medium van De Foamtastische Huiskamer
Structure paste van Nellie's choice
Magnetisch Glass Craft Mat
Water
Penseeltjes
Posca pen pc-1mm White
DZ tape
Tacky glue
Paletmesje
Oud betaalpasje
Kleine harde roller
Heatgun
Papier distresser


Mijn vriendin vond deze kaart heel erg mooi en liep hem gelijk te showen.

Creatieve groetjes, Anja

3 opmerkingen: