woensdag 7 februari 2024

65 jaar...


Hallo allemaal,

Het komt steeds vaker in mijn omgeving voor dat er iemand 65 jaar wordt.
Zou dat iets zeggen??? Gniffel gniffel...
Gelukkig ben ik nog jong.😉


Deze kaart is een combinatie creatie geworden.
Aan de voorzijde is het een verjaardags kaart en aan 
de binnenkant is het een kerstkaart.

Het is gemaakt voor een man die ook echt hoeden draagt en 
dol is op op maat gemaakte overhemden.
Je weet wel, het boordje aan de binnenkant in een andere bijpassende kleur,
en ook de manchetten met een accentje die eigenlijk niet te missen zijn.
Oh, en natuurlijk ook mooi en goed passend.


Alle achtergronden heb ik gemaakt met de drie kleurtjes 
Distress Oxide inkt, zwart papier en water.
In het echt komen de blauwe tintjes beter naar voren dan op de foto te zien is.
De vorm van de tekstframes heb ik verkregen door 
de gestempelde tekst uit te scheuren".
Voor het stempelwerk heb ik Versafine Clair, nocturne gebruikt
soms samen met super fine clear embossingpoeder.



Gebruikte producten

Zwart kaartpapier 210 gr Clair fontaine
Lila linnen kaartkarton
Dye Inkt
Distress Oxide, Villainous potion, Faded jeans,
Weathred wood en Black soot
Stempelinkt
Versafine clair, Nocturne
Spray
Dye ink spray, Silvershine van IZink
Kleurpotloden
Black Edition van Faber Castell
Embossingpoeder
Clear super fine van Ranger
Platinum ultra thick van Ranger
Stempels
Dreams van Inkadinkado
Hoed van Y. Creations, Manstyle 
Happy birthday, Y. Creations, Manstyle
Merry Christmas, Engelse teksten van Studio Light
Kerstboom, Laurens van Gurp, Studio Light Essentials

Overig
Houten cijfers van CraftEmotions
Waterpenseel
Heat gun
Water spray
Tacky glue
Gesso, black van Decoart


Hier en daar heb ik wat accentjes, heel subtiel,
 aan gebracht met de kleurpotloden.
Voor de opvallende randen heb ik Platinum,
ultra thick, embossing poeder gebruikt.
Voor het spetterwerk heb ik een penseeltje en de dye inkt spray 
Silver shine van IZink gebruikt.
Dit maakte de creatie helemaal af.


De kleureffecten vind ik zelf erg mooi geworden maar ik kreeg 
dit niet goed op de foto. Helaas...
Wat de jarige zelf uiteindelijk van deze creatie vond is mij nu nog niet bekend
omdat alle kaartjes en cadeaus tijdens de surprise party zijn overhandigd.

Creatieve groetjes, Anja

2 opmerkingen: