woensdag 6 december 2023

Hennie's kaart


Hallo volgers van mijn blog,

Vandaag laat ik jullie een kaart zien die ik in augustus 
gemaakt heb voor Hennie.
Zij zelf is ook een echte creatieve Bij en maakt leuke en mooie dingen
vaak ook in gezelschap van haar kleinkinderen.
Deze worden door haar enthousiasme ingewijd 
in de wereld van kaarten maken, schilderen, haken en breien.
Hoe leuk is dat?


Deze creatie is een Triple stamping kaart.
De achtergrond is gemaakt door de Distress Oxide inkt kleurtjes
met de inkt brushes aan te brengen en door elkaar te blenden.
Dit is een proces wat eventjes wat concentratie vraagt doordat met 
meerdere laagjes inkt de kleuren worden opgebouwd.
Hiermee ga je door totdat de kleuren en de intensiteit naar je zin zijn.
Een heel relaxte bezigheid waar je heerlijk in op kan gaan.
Met wat waterspetters heb ik de lichte vlekjes gemaakt. 

De drie verschillende stempels heb ik afgedrukt met de stempelinkt
en de tekst is gestanst uit een stukje papier wat ik eerst op kleur 
gebracht heb met de gele stempelinkt.
Om mooie vierkanten te krijgen, en hierdoor te zorgen dat de 
stempelafdrukjes mooi blijven heb ik een stans gebruikt.
Daarna alles gemat op het cream-kleurig papier en op elkaar geplakt.

 

Gebruikte materialen
Artist Drawing paper 225 gr van Schut
Card deco linnen karton, Cream
Dye Inkt
Distress inkt Oxide, Worn lipstick en Wild honey
Stempelinkt
Versafine clair, Golden meadaow
Stempels
Stansen
XXL 1 en 85 van Crealies
Card deco cutting die, text
Overig
DZ tape
Tacky glue
Heatgun
Inkt brushes
||Craftmal glas
Stamping tool
Waterspray


Ze was er erg blij mee en we hopen allebei dat we nog heel lang 
kaartjes naar elkaar kunnen sturen!

Creatieve stempelgroetjes,
Anja

Alle eventuele weblinks verwijzen direct door naar
de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer.

2 opmerkingen:

  1. een hele mooie kaart heb je gemaakt, ik vind zelf hewt blenden met distress inkten ook erg leuk om te doen.
    gr Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een zonnestraaltje op deze grijze dag Anja. Een hele mooie kaart in een leuke techniek. Mooie kleuren heb je gebruikt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen