woensdag 26 april 2023

Steampunky...


Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie een mini Mixed media creatie laten zien.
Het is een kaart geworden.
Zo zie je maar, dat je verschillende technieken kan toepassen 
bij het maken van je kaarten.
Het doel waarom en waarvoor je een kaart maakt is immers
 ook telkens weer anders nietwaar?


Ik heb gebruik gemaakt van de IndigoBlu stempel Steampunk Bird
en heb hiervoor papier op kleur gebracht.
Maar eerst heb ik de stempel, op een A4 aquarelpapier van 200 gr.,
meerdere keren afgedrukt en bewerkt met het zilverkleurige 
embossingpoeder wat is verhit met de Heat-gun.


 Pas daarna heb ik de Dye inktspray's 
aangebracht en de kleuren door elkaar heen laten lopen. 
Dit heb ik weggelegd om aan de lucht te laten drogen.

Intussen verschillende onderdelen uit zwartpapier gestanst en 
een aantal tandwielen en wijzers op elkaar geplakt met lijm.
Deze verdeeld over een stuk zwart papier van 12x12 cm.
Ook de SnipArt teksten een mooi plaatsje gegeven.
Vervolgens heb ik alles ingekwast met de zwarte gesso
en ook dit aan de lucht laten drogen.


Nu kon ik alle stempelafdrukjes in onderdelen uitknippen 
en heb alle randjes met wat inktspray afgewerkt.
Daarna de vogel opgebouwd met behulp van 3-D kit.


Van het Schut papier een kaart gesneden en de voorkant 
ook op kleur gebracht met een penseeltje, water en de 
twee donkerste kleuren inktspray.

Nu was het tijd om met de drie kleuren 
Luscious pigmentpowder te gaan werken.
Ik heb in drie hele kleine potjes wat Gilding Gum gedaan
samen met wat poeder en dit goed door elkaar geroerd met en roerstokje.
Op het, met gesso bewerkte deel, wilde ik deze drie kleurtjes gaan gebruiken.


Maar eerst heb ik de kaartje wat gevouwen en iets gekreukeld.
Met mijn vingers en kwastjes heb ik de kleurtjes aan gebracht
en ook de randjes heb ik niet vergeten.
En wat was het gaaf om te zien wat het ging worden!


Dus juist voor hele kleine hoeveelheden is
deze "zelfmaakwax" super geschikt.
Nu hoef je geen last meer te hebben van potjes waarin de gekochte 
wax onbruikbaar is geworden door schimmel of uitdroging.
Je maakt het op deze manier gewoon zelf! 
Dit achtergrondje heb ik nog wat spettertjes gegeven 
met de Silver shiny inktspray.

Nu kon de kaart "in elkaar worden gezet"
en ik werd erg blij van het eindresultaat.
Wat vinden jullie ervan?

 
Mocht het nou zo zijn dat U een product wil hebben waarvan geen link 
in dit blogbericht is opgenomen dan is het meestal bestelbaar 
via de mail  shop@foamtastisch.nl


Foamtastische groetjes, Anja

Alle eventuele weblinks verwijzen direct door naar
 de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer

1 opmerking:

  1. Anja, wow I love indigo blue and all their products too, sure makes a stunning mixed media project xx

    BeantwoordenVerwijderen