woensdag 22 februari 2023

Fluff

Hallo beste volgers,

Vandaag een nieuwe creatie en deze keer nogmaals bezig 
geweest met Bister.


Ik heb de Bister kleur Blauw en Geel gebruikt.

Met een penseeltje heb ik een klein beetje
Bister uit het potje gehaald en op mijn 
Glas Craft Mixed Media Mat gedaan.
Met het pipetje een heel klein beetje water toegevoegd 
(niet sprayen met het water want dan verspreidt het poeder 
zich ongecontroleerd!)
Het water en de poeder met een penseeltje goed gemengd 
totdat alle korreltjes Bister waren opgelost.

Ik ben begonnen met de blauwe Bister, een rond dekseltje 
en een rand van een, wat kleiner potje.
De ronde vormen gedept in de bister oplossing en op vochtig 
gemaakt aquarelpapier gedrukt.
Doordat het papier zelf ook iets nat was liep de kleur mooi door.
Ik heb het aan de lucht laten drogen alvorens hetzelfde
te herhalen met de gele Bister.
Na het drogen het papier op maat gesneden van 12x12 cm.
Vervolgens heb ik de IndigoBlu stempel hier en daar afgedrukt 
(door de stempel in de hand te houden) met gebruik Versamark en 
bestrooid met het embossingpoeder en dit verhit met de heatgun.


Een stukje aquarelpapier van 13x13 cm met een kwast op kleur gebracht met de 
gele Bister oplossing en een stuk van het Schut paper van 14,5x14,5 cm. 
op kleur gebracht met de blauwe Bister oplossing. 
Dit door de kleur deppend met een penseel aan te brengen.
Alles aan de lucht laten drogen.
Alle randen met wat Archival inkt, Potting soil, en een douber afgewerkt.
Het tweede stuk Schut papier van 14,5x14,5 gesneden wat later de aan de 
achterkant geplakt wordt waardoor er een kaart ontstaat.

Ik heb de laatste restjes van het opgeloste Bister opgebruikt door 
nog wat stukjes papier in te deppen en te drogen.
Hieruit (blauw) heb ik een cirkeltje van ongeveer 5 cm doorsnee gestanst.
Op het geel gekleurde papier heb ik met stempelinkt de Pinguïn afgedrukt 
en er ook een cirkeltje uitgestanst. 

 Met een lijm-pen op de pinguïn hier en daar wat accentjes aangebracht en
er wat goudkleurige embossingpoeder over heen gestrooid om 
vervolgens te verwarmen met de heatgun.
Om dit grappige beestje wat extra mooi te maken heb ik het bewerkt met 
UV resin hard en het UV lichtje om het te laten uitharden. (2 min.)
Nu is de pinguïn mooi glanzend, erg sterk en zal niet sneuvelen wanneer 
hij op reis gaat in zijn envelop!
Tot slot de kaart afgewerkt en de Penquin en het cirkeltje met de tekst
met 3-D kit een plaatsje gegeven.

 

Gebruikte materialen
Stempelinkt
Pigmentpoeder
Embossingpoeder
Stempels
Stansen

 

Overig

 


Foamtastische groetjes, Anja
Alle weblinks verwijzen direct door naar
 de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer.

2 opmerkingen: