woensdag 31 augustus 2022

Lady Linda


Beste volgers,

Vandaag een kaartje gemaakt voor de vriendin van onze dochter.
Ook deze keer weer geprobeerd de kleuren zacht en subtiel te houden.


Voor het stempel en kleurwerk heb ik het glanzende papier gebruikt.
De basiskaart en de laagjes om te matten daarvoor
 heb ik het Schut papier gebruikt.

De inkt is eerst op het craftsheet gedaan, daar overheen water gesprayd
om het vervolgens opnemen met het papier.
Telkens na het opnemen van de inkt en het water
alles gedroogd met de heatgun.

Het stencil heb ik gebruikt om de basiskaart extra sfeer te geven.
Hiervoor heb ik met blending brushes de Oxide inkt aangebracht. 
Voor het stempelen heb ik deze keer de stempelhulp gebruikt.
De cijfers heb ik een paar keer extra uit gestanst.
Door ze op elkaar te plakken krijgen de cijfers iets meer body
en komen ze mooier tot hun recht nadat ze op de kaart geplakt zijn.


Aan de binnenkant heb ik de tekst een plaatsje gegeven.
Ook met gebruik van het stencil nog, wat accenten 
aangebracht, om de binnenkant ook wat van dezelfde sfeer mee te geven.

 

Gebruikte materialen
Glad, glanzend stempelpapier
Artist Drawing paper 225 gr van Schut
Dye inkt
Distress Oxide: Rustic wilderness, 
Evergreen bough en Iced spruce
Embossingpoeders
Relief gold, extra fine van IZink
Stencils
Mixed Media nmms 027 van Nellie's Choice
Stempels
Floral Lady 0071 is van Joy Crafts
Tekst,1000 bloemetjes stempelset van M. Design 1087
Stansen
Cijfers en XXL no 8 van Crealies
Overig
Blending brush
Embossinginkt
Tacky glue
DZ plakband
Antistatisch kussentje

Vrijwel de meeste producten zijn te vinden in de webwinkel van 
De Foamtastische Huiskamer of te bestellen via de mail.

Ik hoop jullie ook deze keer weer geïnspireerd te hebben 
met mijn creatie van vandaag.

Creatieve verjaardags groetjes, Anja

2 opmerkingen: