woensdag 24 augustus 2022

Dessert Flowers?


Hallo blogvolgers,

Vandaag mag ik weer een creatie plaatsen namens 
De Foamtastische Huiskamer.
En ik vind deze creatie wel bij de sfeer van deze hele warme zomer passen...
Want wat is het warm geweest he?


Voor deze creatie heb ik de Dye inkt spray's van IZink weer gebruikt.
Maar wie zegt dat je er alleen mee kan sprayen???
Ik heb wat uit het flesje op mijn craftsheet gedaan en heb het 
met een platte penseel aangebracht op het papier.
Hierbij heb ik de strijkbewegingen horizontaal gehouden.
Halverwege komen de twee kleuren elkaar tegen 
en blenden opvallend mooi in elkaar over.

Ook het stempelen op deze inkt ondergrond gaat erg goed.

Maar je begint bij het uitsnijden van een cirkel, van zo'n 9 cm doorsnee,
uit het midden van een masking pad.
Dit plak je op je kaartpapier, 13 x 13 cm,  en vervolgens breng 
je de inkt met de kwast aan.
Ik heb gemerkt dat er bijna geen inkt onder de rand kruipt.
Wel is het zo dat je even op moet letten de kwast niet echt "nat" te maken.
Ga laagje voor laagje de kleurtjes aanbrengen.
Laat het rustig aan de lucht drogen voordat je de
bloemen gaat stempelen.


Verwijder nu voorzichtig het velletje masking papier
 en gooi dit niet weg hoor want je kan dit nog een paar keer gebruiken.

Snijd het kaartje in drieën en mat het op een donkere kleur papier.
Ik heb hiervoor het papier op kleur gebracht met 
Distress inkt, Ground espresso.
Daarna plak je de drie stroken, netjes verdeeld, 
op wit papier van 14,2 x 13 cm.

Voor de stroken achter de oplegkaart heb ik dun wit papier met dezelfde 
kleurtjes dye inktspray op kleur gebracht.
Daarna in een embossingfolder door de stansmachine gehaald.
Wat voor embossingfolder je gebruikt maakt niet zo veel uit.
Vervolgens de strookjes gesneden en horizontaal op de basiskaart 
van 14,2 x 17,5 geplakt.
Nu kon ik de oplegkaart er bovenop vast plakken.


Gebruikte materialen
Dye inkt
Stempelinkt
Archival inkt: Potting soil
Spray
Dye Spray  Butterscotch en Goldmine van IZink
Embossingfolders
Flower Garden embossingfolder van Crafers Companion 6x6
Stempels
Overig
Masking pad van Nellie Snellen
 
Mocht het nou zo zijn dat ik een product heb gebruikt wat je niet in de 
webwinkel kan vinden stuur dan een mailtje naar: shop@foamtastisch.nl
 Want vaak kan het wel voor je besteld en geleverd worden.


Foamtastische zomer groetjes, Anja

Alle weblinks verwijzen direct door naar
 de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten