woensdag 4 mei 2022

Jubileum...


Beste volgers,

Ik laat jullie vandaag een kaart zien die ik in opdracht heb gemaakt
Het is bedoeld voor een 15 jarig jubileum van een Fysiotherapie praktijk.

De vraag was of het in de kleuren van de praktijk, 
rood en wit, gemaakt kon worden...
Nou dat is wel gelukt denken jullie ook niet?


De basiskaart heb ik gemaakt met de acryl verf.
Ik heb de rode kleur wat verzacht door te mengen met wit.
Het effect is ontstaan doordat de verf, met een stukje spons, 
al draaiend is aangebracht.
Af en toe nam ik ook wat van de zwarte verf op maar echt niet veel!
Nadat alles goed gedroogd was (aan de lucht) ben ik begonnen 
met de witte verf de cirkels aan te brengen. 
Ook heb ik de moonlight white stempelinkt gebruikt die ik 
met mijn vingers heb vervaagd.
Met de witte pastelpotlood heb ik de randen van de cirkels aangezet 
en dit weer wat vervaagd met mijn vingers.


Met de cirkelstansen een witte ring uit het wit papier gestanst
 evenals de cijfers en de letters P en J.
De hele kleine en gekleurde rondjes hebben zij in hun logo verwerkt.
Dus die wilde ik ook terug laten komen. Ik heb ze op kleur 
gebracht met de metalic brushpens die ik nog ergens in de la had liggen.

Nadat alles op de basiskaart weer goed droog was 
ben ik met stempelen begonnen.
Hier en daar, heb ik met de stempel in de hand, wat afdrukjes gezet en dit met embossingpoeder bestrooid en met de heatgun het poeder laten smelten.


Aan de binnenkant van de kaart heb ik een pocket gemaakt 
zodat er een label ingestopt kon worden.
Op deze label wilde zij, al handletterend, hun cadeau bekend maken 
en hun felicitaties opschrijven.
De tekstlabeltjes zijn uit de losse pols geknipt en met de kleine 
letterstempeltjes de tekst erop gestempeld.
De handjes en het mannetje gestempeld en bewerkt met 
de japanse lacquer embossingpoeder.
Nadat alles vast gezet en gelijmd is is de kaart 
aan de opdrachtgever overhandigd.


Gebruikte materialen
Aquarelpapier A4
Dye inkt
|Distress inkt: Black soot
Stempelinkt
Archival: Jet black
Brilliance: Moonlight white
Acrylverf
Karmijn, lampen zwart en 
Titanium wit van Amsterdam
Embossingpoeder
Japanse lacquer van Kico stamps
Stempels
Skeletje van de Stempelwinkel
Handjes van Stampcraft
Motive stamp 13 van Nelli's Choice
Kleine letterstempeltjes
Stansen
Tag vanset Clock die van Graphic 45
Numbers & shadows no. 609, 
XXL no. 49 en no. 69 van Crealies
Overig
Sponsje 
Kwast
Markersline van Schneider paint it 2 mm
Metalic brushpens
Pastel potloden zwart en wit van Posca
Versamark embossing inkt

Vrijwel de meeste producten zijn te vinden in de webwinkel van 
De Foamtastische Huiskamer of te bestellen via de mail.


Ik hoop jullie opnieuw geïnspireerd te hebben 
met deze creatie van vandaag.
En de kaart is met een Grote Smile in ontvangst genomen!

Creatieve groetjes, Anja
 

1 opmerking:

  1. Hoi
    Wat een prachtige kaart heb je gemaakt.
    Erg mooi in het rood.
    Groetjes Jackelien

    BeantwoordenVerwijderen