woensdag 20 april 2022

Happy Day...


Hallo allemaal,

Voor deze keer heb ik een easel kaart voor jullie gemaakt.
En ik kon het echt niet laten om de Dye spray niet te gebruiken.
Dat heb ik vaak als ik een nieuw product aan het uittesten 
ben, dan wil ik gewoon van alles wil uitproberen.


Als basis heb ik een A4 vel papier uit het blok gehaald en ben aan de slag gegaan. Van de Tea en de Honey kleur heb ik wat op mijn craftsheet gespoten.
Dit heb ik verdeeld, door heel zachtjes te deppen met de 
blending sponges, op de gelliplate.
Daarna een klein beetje van de Goldmine op de craftsheet verdund met water 
en ook dit op een aantal plaatsen aangebracht op de gelliplate.
Met het waaier-penseeltje er vervolgens water over heen gespetterd. 
Niet echt veel.
Nu kon ik het papier erop leggen en een afdruk maken.
Dit alles heb ik twee keer gedaan zodat het hele A4tje bedekt was.
Daarna heb ik de gelliplate goed afgespoeld onder ruim stromend water.


Daarna heb ik twee cirkels uitgestanst met een doorsnee van 12 cm.
En ik ben gaan stempelen met de IndigoBlu stempel samen met  
 twee kleuren Distress Oxide inkt. 
Ook door en over elkaar heen gestempeld zoals hier is uitgelegd. 

Nu heb ik eerst een vel (A4) gerild en dubbel gevouwen.
Daarna net over de vouwrand heen de grootste stans van de 
stansset (13 cm) gelegd en door de stansmachine gehaald.
Hierdoor krijg je een bijna ronde kaart. 
De onderste cirkel heb ik over de helft gerild en gevouwen.
Vervolgens heb ik nog 1 cirkel van 13 cm uitgestanst.


 Ik heb wat stukjes rest papier op kleur gebracht door de spraykleuren 
op het papier te deppen zodat het helemaal gedekt was.
Hieruit ben ik de bloemen gaan stansen.


Op een klein stukje van dit "bloemenpapier" heb ik ook de kleur Goldmine
gesponst. Hieruit heb ik de meeldraadjes gestanst.

  

Nu was het zo ver dat ik alle bloemen kon gaan vormen en in elkaar kon lijmen.
De blaadjes heb ik uit het witte papier gestanst.


Op beide cirkels van 12 cm ben ik gaan stempelen met de bubbles stempel 
en heb ik de afdrukjes voorzien van pearlgold embossingpoeder. 
Hiervoor kan je natuurlijk ook een andere kleur gebruiken.
Ook de randen met wat inkt aangezet.

 

Ik had nog voldoende gekleurd papier over om de letters uit te stansen 
evenals het vogelkooitje en de mini vogeltjes.
Nadat dit gedaan was heb ik ook de randjes voorzien van wat 
inkt en de kleur goldmine. (spray) 

 

Nadat ik alles een plekje had geven en had vastgeplakt kon ik de cirkel op de grote witte cirkel vast lijmen met dubbelzijdige tape en wat extra lijm.
Dit heb ik daarna op het gevouwen deel van de kaart bevestigd. 


Alle blaadjes en bloemen komen op het liggende deel.
Ik heb hiervoor 7 bloemen gemaakt.
Samen met de witte blaadjes alles mooi verdeeld en vastgezet.
Deze bloementoef is ook groot genoeg om het bovenste 
deel rechtop te laten staan.


Gebruikte materialen
Dye inkt
Distress Oxide: Tea dye, Tattered rose en Rusty hinge
Spray
Dye spray Honey, Tea en Goldmine van IZink
Embossingpoeder
Pearl gold van Ranger
Stempels
Spheres A6 van IndigoBlu
Motive stamp Bubbles van Nellie's Choice
Stansen
Big Nesting Die, Cirkels van CraftEmotions
Flowermix en Flower mix large van CraftEmotions
Leaves mix van CraftEmotions
Overig


Foamtastische groetjes, Anja

Alle weblinks verwijzen direct door naar
 de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten