donderdag 20 januari 2022

Gefeliciteerd...


Goede morgen, middag of avond,

Het is weer mijn beurt om een creatie te laten zien die ik gemaakt 
heb voor 'De Foamtasiche Huiskamer'

Deze keer heb ik gekozen voor een afwijkende maat.
De basiskaart is: 15.5 x 20 cm
tussen laag is: 18.5 x 14 cm
En de toplaag is: 13.2 x 17 cm


De bovenste kaart is gemaakt met gebruik van de IZink Dye spray's.
Voor mij een heel nieuw product en de eerste probeersels
 beloven veel mooie kleuren.
Ik heb gemerkt dat na het sprayen de inkt super snel droog is.
Wanneer je het papier eerst nat maakt met water en daarna de 
inkt erop spuit duurt het drogen vanzelfsprekend langer.

Maar het gebruik van al nat gemaakt papier geeft je ook weer de 
mogelijkheid de inkt te laten lopen en er wat mee te 'spelen'.
Wanneer het gekleurde papier droog is en je het weer nat 
maakt geeft het weer kleur af.
Maar het is niet zo dat alle kleur weer van het papier af komt.

Het papier blijft heel goed bestempelbaar.


Ik heb met zwarte stempelinkt de drie afdrukjes gemaakt en het gelijk 
erna bestrooid met embossingpoeder en verhit met de heattool.
De middencirkel heb ik uit de tweede afdruk geknipt en 
uit de derde afdruk ook het hart uitgeknipt.
Dit heb ik met de 3-D kit 'opgeplakt'.

Op de achtergrond heb ik wat extra gestempeld en vervolgens alles gemat op zwart papier waarvan ik de randen met clear embossingpoeder heb bewerkt.
Daarna heb ik het weer op het op kleur gemaakte papier geplakt.

 

Het stencil heb ik voor de achtergrond gebruikt maar ook voor de 
binnen- en achterkant van de kaart.
Hierdoor loop de sfeer van de kaart nog wat door.
De witte spettertjes heb ik gemaakt met acrylverf 
wat ik iets heb verdund met water.

 

Gebruikte materialen
Zwart papier 210 gr van Clairfontaine
Artist drawing paper van Schut 225 gr
Dye inkt
Stempelinkt
Versafine clair: Monarch en Nocturne
Spray
Dye spray: Cassis, Wild rose en 
Antique pearl van IZink
Acrylverf
Embossingpoeder
Stencils
Mask no. 26 van Studio Light (via mail)
Stempels
Mandala's 2 van Nellie's choice (via mail)
Background text van CrafEmotions
Industrial 2.0 clearstamps van Studio Light
Stansen
Tekst stans CDECD 0044 van Card deco Essentials
Overig
Water (uit de kraan;)

Mocht het nou zo zijn dat ik een product heb gebruikt wat je niet in de 
webwinkel kan vinden stuur dan een mailtje naar: shop@foamtastisch.nl
 Want vaak kan het wel voor je besteld en geleverd worden.


Foamtastische stempelgroetjes, Anja

Alle weblinks verwijzen direct door naar
 de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten