woensdag 20 oktober 2021

DFH Mini boekje 2

Hallo allemaal,

Vandaag is het tweede deel van het boekje aan de beurt
samen met het kaftje.

Het boekje bestaat uit bladzijdes die ik heb gemaakt van 
 aquarelpapier van 12 x 18 cm.
Ik heb dit eerst op kleur gebracht en vervolgens gerild en dubbelgevouwen.
De achterkant van zo'n dubbelgevouwen pagina heb ik 
weer op de volgende pagina geplakt. En dat 9 keer.


Blz. 6: Aged mahogany en Spiced marmalade


De intensiteit van deze kleuren is heftig en gelijkertijd ook mooi te noemen.
Het geeft een herfstachtige en warme uitstraling.
Het grote blad aan de rechterkant is op kleur gebracht met Distress inkt
èn met Distres Oxide inkten.
En daarna heb ik het bewerkt met de embossingpoeder van IZink.
Langs de randen van de bladzijdes heb ik met een Micron pen
 de lijnen en wat accentjes getekend.



Blz. 7: Mustard seed, Crushed olive, 
Sqeezed lemonade en Black soot


Deze twee zijn weer helemaal anders geworden en 
ook dit heeft zijn geheel eigen uitstraling.
Ikzelf had het graag nog ietsjes strakker willen krijgen maar ja...
Ook de gele driehoek zou ik dan niet erbij gezet hebben.
De pijlen heb ik met een Micron pen getekend. 



Blz. 8: Fryed burlap en Carved pumpkin


Deze bladzijdes vond ik ook een feestje om te maken, 
en het heeft een Halloween sfeer meegekregen...
De kleuren wilde ook echt naar elkaar toe en en daardoor ontstond er 
de juiste achtergrond voor dit thema.
Het gedeelte met het envelopje kan naar beneden "geklapt"
waardoor de gestempelde spinnenweb tevoorschijn komt.
Het envelopje zelf is geen snijmal of stans, ik heb het zelf in elkaar 
gefrutseld met een stukje overgebleven papier.
Reststukjes hebben wij natuurlijk niet he? Ha ha



Blz. 9: Vintage photo, Cracked pistachio en Walnut stain


Ook bij deze laatste bladzijde is duidelijk het effect van de Oxide inkt te zien.
Het geeft een melkachtige of mat resultaat.
Ook heb ik met dezelfde inktkleuren de houten cijfers 
en de SnipArt tekst op kleur gebracht.
Door de verschillende "laagjes" te maken en ook door het gebruik van diverse stencils wordt de achtergrond als het ware compleet.



De Kaft


De kaft heb ik gemaakt van kraftpapier wat ik heb bewerkt 
met acrylverf, water en met inkt.
Tot slot de mandala afgedrukt en bewerkt met IZink embossingpoeder.
De letters DFH staan natuurlijk voor 'De Foamtastische Huiskamer'
En ook de "verfspetters" heb ik op deze kaft verwerkt.


Op de achterkant heb ik ook gestempeld maar geen 
embossingpoeder gebruikt.
De randen zijn met inkt aangezet en over de hele kaft heb ik
een dun laagje Distress glaze aangebracht.


Klik HIER als je deel 1 wil gaan bekijken!

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren en ik zou het zeer waarderen 
als je ook een vaste volger van dit blog wil worden!!!


Gebruikte materialen van deel 1 en 2!
Dye inkt
Stempelinkt
Versafine clair: Shady laneRain forestGolden meadow
Pigmentpoeder
Shimmer powder Golden sparkler van Nuvo
Acrylverf
Ultramarijn violet en Turqoise blue van Amsterdam
Salem blue van Decoart (is bestelbaar via mail)
 Embossingpoeder
Antique gold, Gold, super fine, Clear Ultra thick,
Stencils
Paisley van Dutch Doobadoo
Art shots van Dutch Doobadoo
Burlap van Dutch Doobadoo.
Ministencil set 1 van T. Holtz (is bestelbaar via mail)
Crackles van 13@rt 
Stempels
Paisley background A6 van IndigoBlu
Diamonds no. 42 collectors items van IndigoBlu
Crackle no. 10 van IndigoBlu
Book of spells A5 van Chocolate baroque
Clearstamp #39 van Aall & Create
10021 van Jeanine's Art (is bestelbaar via mail)
Tekst van ARTSpecially 
Background text van CraftEmotions
Dikke knuffel no. 27 van Card deco (is bestelbaar via mail)
Alphabet van Studio G
Blaadjes van Stampcraft
Stansen
Partz no. 19 en 20, Solo no. 1
Set of 3 no.37 van Crealies
Slimline Hearts van Card deco
Fantasy borders 0108 van Card deco
Leaf, Sensitive moments van Jeanine's Art (is bestelbaar via mail)
Overig
Potlood, pastel zwart 
Potlood, pastel wit 
Micron pennen black (is bestelbaar via mail)
Micron pen donkerbruin (is bestelbaar via mail)
Staedtler liquid paint, rood
Hout ornamentjes (cijfers/letters) van CraftEmotions

Mocht het nou zo zijn dat ik een product heb gebruikt wat je niet in de 
webwinkel kan vinden stuur dan een mailtje naar: shop@foamtastisch.nl
 Want vaak kan het wel voor je besteld en/of geleverd worden.


Foamtastische groetjes, Anja

Alle weblinks verwijzen direct door naar
de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten