woensdag 26 juli 2023

I'm I

Hallo beste volgers,

I'm I is de titel van de creatie die ik heb gemaakt met de rubber 
stempels van IndigoBlu.
Nadat ik de laatste keer met Bister bezig was geweest wilde ik 
er nogmaals mee aan de slag.
Het is werkelijk Toverspul vinden jullie ook niet?
Elke keer weer is het een verassing wat het effect zal zijn
en hoe de kleuren zullen gaan worden na het drogen.


Ik heb eerst het witte schut papier op kleur gebracht met de blauwe bister.
daarna een mooi stukje uitgesneden van 13.5 x 4.5 cm.
Op dit strookje heb ik de Swirly Bubbles stempel
meerdere keren afgedrukt met de zwarte stempelinkt.

Hier bovenop heb ik wat spetters aangebracht met het
in water opgeloste Luscious powder.
Deze spettertjes heb ik aangevuld, door met gebruik van een klein
penseeltje, stipjes te zetten.
Nadat dit droog was heb ik op, een speelse manier op het strookje en
ook langs de randen, de Ultra dikke embossingpoeder gebruikt.

Dit heb ik ook toegepast bij het smalle strookje, van 13.5 x 1 cm,
 wat helemaal aan de rechterkant komt.

Vervolgens heb ik op een strookje van 13.5 x 4.5 cm. 
het skelet afgedrukt. Ook hiervoor heb ik Versafine clair, Nocturne, gebruikt.
het skelet heb ik, als het ware, gevuld met glossy accents.
(als alternatief kan je natuurlijk ook de Resin gebruiken)
Nadat dit droog was heb ik de randjes bewerkt met het 
super fijne clear embossingpoeder.

Tot slot nog even dit. Ik heb voordat ik met het embossingpoeder aan de slag ging alle randen aangezet met Distress inkt, Vintage photo en een blending tool.

Voor de achtergrond van de kaart heb ik een vierkant gesneden van 13.5 x 13.5.
Op mijn glass craft mat heb ik wat van de Luscious powder
opgelost in water en dit een beetje ruim uitgesmeerd.
Door de script stempel in mijn hand te nemen en te deppen in deze 
oplossing en vervolgens af te drukken op het witte vierkant, 
is de achtergrond ook meer gaan leven.
Daarna heb ik ook wat spettertjes aangebracht met de bister 
opgelost in water en een penseeltje.

De randen van de basiskaart van 14 x 14 cm. heb ik lichtjes 
kleur gegeven met de Distress inkt Vintage photo.
Nu kon ik de kaart helemaal af maken.

 

Gebruikte materialen
Inkt
Distress ink, Vintage photo
Stempelinkt
Pigmentpoeder
Embossingpoeder

 


Overig
Glossy Accents



Ik begrijp heel goed dat het een lang verhaal is geworden.
Maar door elk onderdeeltje net dat beetje extra aandacht te geven
krijg je het mooiste resultaat.
Maar bovenal, het is SUPER leuk om te doen.
Ga lekker zelf aan de slag!!! 
Gewoon proberen!

Foamtastische stempelgroetjes, Anja

Alle eventuele weblinks verwijzen direct door naar
 de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer.

3 opmerkingen:

  1. Wat een gave creatie, ben nieuwsgierig geworden naar dat Bister! Ik heb ook een soort poeder dat je oplost en een kleuren explosie geeft, "color burst" en walnut ink poeder, is dat vergelijkbaar? Oh en ik ben je maar gaan volgen! leuk je reactie op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor je reactie bij mij, leuk.
    mooi project laat je zien met beschrijving er bij.
    ben je ook gelijk maar gaan volgen, benieuwd naar wat je laat zien.
    groet, Alma

    BeantwoordenVerwijderen