woensdag 24 mei 2023

Foamtastisch boekje, deel 1

 

Hallo beste volgers,

Ik heb nogmaals een klein maar Foamtastisch boekje gemaakt.
Hiervoor heb ik kraft en designpapier gebruikt omdat ik
mijzelf eens wilde uitdagen.
Ik gebruik namelijk, inmiddels wel bij jullie bekend, bijna nooit design papier. 

Ik zal wat 'werk foto's' in dit blogbericht opnemen
dat is denk ik fijner dan als ik alles moet omschrijven en dat jij je door 
een heel lang stuk tekst moet worstelen.
Vragen stellen mag natuur altijd!

Vandaag deel 1


Snijd van het kraftpapier 1 keer 15.5 x 30 cm, 2 keer 15.5 x 22.5 cm.
Ril op 11 cm en op 12.cm en op 23 en op 24 cm. 
De volgende op 11.5 en op 12.5 cm 
en de derde op 11 en op 11.8 cm.
Maak tussen de twee rillijnen voor de rug meerdere rillijnen.
Nu kan je met de papier distresser langs alle randen 
gaan en met inkt wat aanzetten.


De stansen zijn op meerdere manieren bruikbaar om bijvoorbeeld pockets 
te maken of een sierlijk uiteinde van een flapje zoals ik hier ook heb gedaan.
Laat je fantasie lekker helemaal de vrije loop.

 

Om de twee flapjes tegen te houden heb ik een brede tag gemaakt en 
wanneer die in de pocket zit houd hij de flapjes op zijn plaats.
Zowel aan de voorkant als op de tag heb ik met dezelfde stans een klein 
hoekje gemaakt waarin weer iets ingestopt kan worden.


De rechter pagina heb ik extra ruimte gemaakt zodat, de ontvanger
van dit boekje, er een foto op kan plakken.
Voor de crackle te maken heb ik een stencil gebruikt samen met Distress inkt.


Met de volgende pagina ben ik begonnen twee stukje design papier 
te zoeken die dezelfde afbeelding hadden.
Daarna heb ik met, een van de 'vier in one' stansset het precies zo uitgemeten zodat de afbeelding in de 'sterbloem' doorloopt in de achtergrond.
Dit is even een puzzel werkje maar het eindresultaat is lekker apart.
Het uit gestanste deel plakje op het design papier en knip ze vervolgens uit.
Daarna kan je ze op de juiste plaats leggen en alleen langs de randjes vastplakken. Nu heb je er vier mini vakjes erbij gekregen die er ook voor zorgen 
dat er een klein beetje diepte in komt.
Stans uit het kraftpapier nu een cirkel met de opengewerkte rand
en snijd die in vieren.
Twee van hen snijd je iets kleiner en dan passen ze in zo'n vakje.
Plak op de achterkant wat neutraal papier zodat men er iets op kan schrijven.


Op de detailfoto's kan je goed zien hoe ik het gedaan heb.



Dit is het eindresultaat.


Ook hier heb ik de rechterpagina bewerkt om er een foto op te kunnen plakken.
Natuurlijk met ander kleur papier en de letters anders verdeeld.
Wat wel hetzelfde is gedaan zijn de crackles

 

Voor de middenpagina heb ik ook weer stansen gebruikt.
En samen met het design papier dit middendeel in elkaar gezet.
Alles met wat foamtape en 3-D kit verhoogd bevestigd 
waardoor ook hier weer een soort boekje/label achter of in gestoken kan worden.
Op de detailfoto's is te zien hoe ik dat gedaan heb.



Zo ziet de middenpagina er in zijn geheel uit.
Gedeeltelijke cirkelranden verwerkt in de achtergrond.
Natuurlijk heb ik alle randjes bewerkt met een blendingtool
en Gathered twigs Distressinkt.


Gebruikte materialen

Dye Inkt
Distressinkt mini: Gathered twigs
Stencils

Stansen
Cutting die 83 en 84 van Sudio Light
Cirkel stans XXL no. 41 en no. 49 van Crealies
4 in one corner, Butterfly Flowers Jeanine's 

Overig

Omdat de winkel een hele nieuwe indeling krijgt liggen de genoemde 
stans/snij mallen momenteel niet in de winkel en webwinkel.
Maar zolang als de groothandel ze nog in de collectie heeft
kunt u ze gewoon bij ons bestellen door een mailtje te sturen
naar  shop@foamtastisch.nl


Foamtastische groetjes, Anja

Alle eventuele weblinks verwijzen direct door naar
 de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer.

2 opmerkingen:

  1. Prachtig gemaakt Anja…een hele klus maar dan heb je ook wat!
    Groetjes Ellen
    Ellen’s Greetingcards

    BeantwoordenVerwijderen