woensdag 31 mei 2023

Bird day...


Hallo beste volgers,

Vandaag weer eens een verjaardagskaartje.
Deze heb ik gemaakt voor onze buurman, een prille vader...


Ik kan er niets aan doen maar ik kan maar geen genoeg krijgen van 
de Distress inkten. Elke keer opnieuw grijpt mijn hand ernaar...
Tja, en dan moet je wel he? ;-)

Met de twee kleurtjes de achtergrond gemaakt en ook en stuk wit papier
op kleur gebracht maar dan dekkend.
Hierop heb ik de vogeltjes (2 kleuren stempelinkt) gestempeld, bewerkt met embossingpoeder en daarna uit geknipt.
Voor het afdrukken van de stempels heb ik bij twee vogeltjes de oogjes eerst
weggeveegd met een stukje keukenpapier en mijn vinger.
Nu kan ik strakjes zelf bepalen hoe ze gaan kijken...

Met de Luscious pigment powder, opgelost met klein een beetje water, 
heb de accentjes, oogjes, pootjes en snaveltjes ingekleurd.
Ik heb hiervoor een waterpenseeltje gebruikt.
 Nu ook voor de slinger, de kleine vaandeltjes, eerst papier op 
kleur gebracht met inkt en daarna gestempeld en ook weer uitgeknipt 
zodat ik ze aan de lijn kon gaan "hangen".

Zo op de foto lijkt het alsof de kleur van de basiskaart niet klopt.
Maar in het eggie klopt het als een bussie ;-)


Gebruikte materialen

Artist Drawing paper 225 gr van Schut
Linnen papier, heel zacht blauw-groen
Inkt
Distress inkt Oxide: Broken china, Evergreen bough, 
Villainous potion en Wilted violet
Stempelinkt
Versafine clair: Nocturne en Twilight
Pigmentpoeder
Luscious pigment powder, Green en Lime spritzer van IndigoBlu
Embossingpoeder
Clear, super fine
Distress Glaze, Weathered wood en Salvaged patina
Stempels
Clearstamps Birds 1 en 2 van CraftEmotions
Overig
Kleine wiebeloogjkes
Tacky glue
DZ tape
Blending tool
Stamping block
Heat gun


Hij heeft ons laten weten het een super gezellige kaart te vinden
en was er blij mee.
Super toch?

Creatieve groetjes, Anja

Vrijwel de meeste producten, op de Lavinia stempels na, zijn te vinden in de 
webwinkel van De Foamtastische Huiskamer of te bestellen via de mail.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten