woensdag 26 oktober 2022

Rozet...


Hallo volgers,

Vandaag heb ik een Creatie gemaakt in A5 formaat.
Ook de envelop heeft niet kunnen ontkomen aan de inktkleurtjes.


Ik heb de inktspray's van IZink gebruikt in combinatie met de Distress Oxide inkt.
Door deze kleurcombinatie zou je zomaar aan Pasen 
of aan het voorjaar gaan denken nietwaar?

Ik heb als basis voor de achtergrond beide sprays gebruikt 
samen met wat water. 
Dit heb ik op het op maat gesneden aquarel papier gesprayd.
Vervolgens heb ik gestempeld en twee kleuren embossingpoeder gebruikt.
Het stencil is ook op twee manieren gebruikt:
de ene keer om er lijnen doorheen te trekken met de witte posca pen 
en de andere keer met inkt en de blending tool.


Voor het maken van de rozet heb ik het dunne witte papier gebruikt.
Als eerste heb ik het papier van ongeveer A5 formaat, 
de groene kleur gegeven. 
Daarna een even groot stuk papier de gele kleur
 en nog een stuk papier met geel en het goud op kleur gebracht.
Vervolgens twee groene stroken afgesneden van 4 cm breed,
twee gele stroken van 3.5 cm breed en weer twee groene van 2.5 cm breed.
De strookjes zijn allemaal 21 cm lang.
Daarna heb ik de stans strak langs de rand gelegd en vastgezet 
met non-permanente tape en/of plakband en dit door de stansmachine gedaan.
Dit heb ik herhaald bij alle strookjes. 
De twee stroken van 4 cm breed heb ik gerild en zigzag gevouwen. Daarna zijn ze aan elkaar vastgelijmd en met met behulp van het lijmpistool vastgelijmd in een rozetvorm op een stukje papier. 
Daarna heb ik alle andere strookjes om de centimeter gerild en zigzag gevouwen.
Deze zijn in/over de ontstane rozet gelegd en vastgeplakt met wat lijm.


Uit het geel-gouden papier heb ik de bloem en de twee kleinste blaadjes gestanst. Nadat de bloem in elkaar is gezet, heb ik het bloemenhartje gemaakt.
Nadat ik alle blaadjes dubbel heb gevouwen, heb ik ze over de vouwen van het rozet gelegd en vastgelijmd met een beetje 3D kit
Het voordeel van kit is, dat je nog tijd hebt om de blaadjes 
mooi op hun plekje te zetten. 
Nadat alles goed droog was heb ik de bloem met ook wat kit vastgezet. 
Ik heb een cirkel van ongeveer 10 cm uit het witte papier 
gestanst waar ik de rozet op gelijmd heb.

Ik heb nogmaals twee strookjes papier met een borderrand gestanst 
en die over elkaar heen op de kaart geplakt.
Hier is de tekst, iets gebogen, opgeplakt. 
De tekst heb ik 2x uitgestanst en op elkaar geplakt.
De witte spettertjes heb ik met een beetje water verdunde acrylverf
op de achtergrond gespetterd, voordat de rozet geplaatst werd.
En natuurlijk heb ik alle randjes van wat Distress Oxide afgewerkt. 


Gebruikte materialen
Dye inkt
Distress Oxide: Twisted citron en Mustard seed
Verf 
Amsterdam acrylverf, Titaanwit no. 105
Spray
IZink Dyespray: Sunflower, Spring green en Goldmine
Embossingpoeder
Stencils
Botanical leaves van CraftEmotions
Stempels
Stansen
Flowermix en Flowermix Large van CraftEmotions
Skeleton leaves van CraftEmotions
Card deco Essentials dies, Slimline Fantasy borders
Overig
Blendingtool

Mocht het nou zo zijn dat ik een product heb gebruikt wat je niet in de 
webwinkel kan vinden stuur dan een mailtje naar: shop@foamtastisch.nl
 Want vaak kan het wel voor je besteld en geleverd worden.

Door het lage najaarszonnetje lijken de kleuren egaal in elkaar over te gaan.
Maar als je de kaart "in het echt" ziet zijn de kleuren genuanceerder.
Binnenkort is deze creatie weer in de winkel te bekijken!


Foamtastische groetjes, Anja

Alle weblinks verwijzen direct door naar
 de webwinkel van De Foamtastische Huiskamer

2 opmerkingen: