donderdag 19 oktober 2017

Crealies Combies


Hallo allemaal,

Gezellig dat je weer langs komt om te kijken 
en te lezen wat ik in het blogbericht heb gezet.
Ik heb jullie als eens eerder verteld, dat wanneer Crealies op 
een beurs staat er ook een klein hulpje voor je klaar ligt.

Dit hulpje bestaat uit een reeks 8 x 8 kaartjes die 
samen gezellig aan een ring bevestigd zijn.
Tussen al deze kaartjes kan je lekker snuffelen en krijg je een indruk hoe de 
Bits & Pieces en Backgroundzz stempel-afdrukjes eruit kunnen zien 
en wat je er zoal mee kan doen.

Wanneer er nieuwe Bits & Pieces stempeltjes uitkomen maak ik, zo snel als mogelijk, weer nieuwe voorbeeld kaartjes.
Af en toe vind ik het bijna mini kunstwerkjes ha ha.

Annelies heeft mij nu gevraagd of ik ook met de Nieuwe Combies een aantal voorbeeldkaartjes zou willen ontwerpen.

De combies bestaan uit twee onderdelen, namelijk een 
stempel en een bijpassende stans.
Er is een serie met bloemen en een serie met de zogenaamde "lijstjes".


Deze bloemen zijn gemaakt met de 
Combies no. 01 en no. 05.
Ze zijn gemaakt met gebroken witte vellum 
en embossingpoeder.
Ze zijn volledig gestempeld.  


De bloemen op de tweede foto zijn gemaakt van beïnkt papier.
Hierbij is de stempel eerst gedeeltelijk aangezet met een watermarkpen, 
daarna afgedrukt en zwart embossingpoeder gebruikt.
Vervolgens de randen afgewerkt, de blaadjes vorm gegeven en opgeplakt.

 

Ik zelf plak eerst de stans vast op het papier en stempel er dan doorheen.
Het is een van de vele manieren waarop je deze combies kan gebruiken.


Natuurlijk kan je de stempelafdruk eerst kleuren, bewerken met embossingpoeders, 
en/of het papier met andere wat meer natte producten bewerken 
en ze daarna uit stansen.
En vanzelfsprekend kan je de stans en de stempel ieder afzonderlijk gebruiken. 
Het is maar net wat je op dat moment nodig hebt of wilt gaan maken.


Deze bloemen zijn gemaakt met de Combies no. 02.
Ze zijn gemaakt van wit papier die bewerkt is met distress stain 
na het stempelen.


 Ze zijn volledig gestempeld en bewerkt met embossingpoeder.
Door de bloemen iets in te knippen zijn ze op een andere manier te vormen.


Deze bloemen zijn gemaakt met de Combies no.03 en 04.
De bloemen zijn nu opgebouwd uit laagjes.
Ik heb hiervoor witte vellum gebruikt.
Twee laagjes zijn bestempeld, twee laagjes alleen witte vellum en 
twee laagjes beïnkte vellum.


Dit voorbeeldkaartje is gemaakt met de Combies no. 101
Het is de eerste uit de serie "lijstjes"
Ik heb dit lijstje gemaakt door het 8 x uit te stansen 
en ze daarna op elkaar te plakken.
De bovenste is bestempeld, uit gestanst en als laatste er bovenop geplakt.


Dit voorbeeldkaartje heb ik gemaakt met de Combies no. 102.
Nadat het papier roestig is gemaakt heb ik de 'lijstjes' gestempeld.
De afdruk is bewerkt met gold embossingpoeder.


 Dit 'lijstje' is gemaakt met de Combies no. 103
Door het papier na het stansen en kleuren 
op te bollen, geef je het een hele ander uitstraling.

Laat ons eens weten of je deze mini voorbeeldkaartjes gezien hebt.
Of je er lekker doorheen hebt gekeken en of er zelf iets aan hebt gehad.
Ik zou heel graag hierover een berichtje van jullie ontvangen.
Dit kan natuurlijk ook via Face-book, laat dan een berichtje
achter bij Crealies Creations of gewoon bij Anja v Kaarten.

Crealies Stans & Stempel/ Die & Stamp

Wanneer je op 21 oktober langskomt in 
Harderwijk of tijdens de Krea Doe in Utrecht 
op 1 t/m 5 november dan kan je ook de andere voorbeeldkaartjes bekijken.

Kan je ze niet vinden??? 
Vraag er dan gerust even naar.


Creatieve Stans en Stempelgroetjes, Anja


De links in al mijn blogberichten verwijzen direct 
naar de artikelen in de webwinkel van Crealies. 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Anja, wat mooi allemaal. Ik heb de combi bloemen al gebruikt en ze zijn erg mooi maar wat jij met die bloemen allemaal doet qua andere vorm dan is super. Met embossing poeder heb ik ze ook al vaak bewerkt maar echt jouw andere manier van plooien en vormen is heel inspirerend. Ook de kadertjes zijn heel mooi die heb ik wel in mijn persoonlijk bezit maar nog maar weinig gebruikt omdat ik niet goed wist wat ermee aan te vangen. Ze zijn heel erg mooi. Ik had alle CreaLies producten op een centrale draai molen gehangen met aan elk van de vier zijden verschillende voorbeeld kaarten, de gebruikte materialen konden de klanten dan op diezelfde zijde onder de voorbeeld kaarten terug vinden. Was er zelf heel enthousiast over maar helaas is de verkoop zowel op de beurs in mechelen als in hasselt tegen gevallen. Begrijp niet goed waarom.
    Groetjes Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anja ,
    Bedankt voor je leuk berichtje op mijn blog !
    Prachtige bloemen Anja ! Doe ik ook heel graag zelf mijn bloemen maken heeft een toetsje meer aan je kaarten :)
    Wil me lid maken bij je blog maar helaas telkens een foutmelding .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen