woensdag 19 april 2017

Al 88 jaren


Hallo mede fröbelaars,

Deze keer laat ik een kaart zien die ik heb gemaakt voor mijn moeder.
Ze is begin april 88 jaar geworden, wat een leeftijd he?
Al twee krakelingen, zo hoorde ik het haar tegen haar achterkleindochter zeggen.
Het is een dame met een geheel eigen smaak en die nog echt haar agenda nodig heeft om al haar afspraken in te plannen.


Gebruikte materialen
Wit papier van Schut 225 gr
Inkt: Spun sugar, Seedles preserves 
en Victorian velvet
Perfect pearls: Pearl (spray)
Embossingpoeder: Clear super fine en 
Opaque white
Plakpareltjes.
XXL no. 50, Duo dies 40 en 40A,
Cijfer en tekst stansen van Crealies

Stempels:
Bloemen van Craftsensations
Bloementak van Arts talents
Backgroundz no. 01 van Crealies


Het witte papier op kleur gebracht met mijn distress inktjes.
de achtergrond is opgebouwd uit 3 lagen.
De eerste laag is de lichte kleur inkt, daarna de bloementak gestempeld 
en met de clear embossingpoeder bewerkt.


De tweede laag is ook ontstaan door weer een laagje inkt aan te brengen en daarna weer een bloementak te stempelen en te bewerken met embossingpoeder.
Vervolgens met de backgroundz stempel de tekst gestempeld.
Tot slot het laatste laagje inkt aangebracht.
Ook is er tussendoor met water gespetterd en geneveld.


Voor de bloemen heb ik wat papier be-inkt met de lichtste kleur roze, 
Deze bloemen zijn gestempeld en bewerkt met de witte embossingpoeder.
Na het uitknippen eventjes alle randjes met inkt behandeld en vervolgens de bloemen hun vorm gegeven en samen met de blaadjes 
op de kaart vast gezet.

Creatieve groetjes, Anja

3 opmerkingen:

  1. Prachtige kaart voor je jarige moeder! 88, dat is inderdaad al heel wat, en tof dat ze nog zo actief is!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad wat een leeftijd. Fijn dat ze nog zo actief is Anja. Hele mooie kaart. Groetjes, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superkaart, vooral de kleur en de aandacht die je aan de achtergrond geeft. Ik zal jouw volgorde in gedachten houden. Dank voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen